به خواص بسیار زیادی داره که قبلا در دونفره در موردش صحبت شده. مخصوصا به پخته و ستفاده از به در غذاهای روزانه بسیار میتونه مفید باشه. درسته که دیگه کم کم فصل به داره تموم میشه، ولی همچنان در بازار موجوده و میتونید تهیه کنید. در این مطلب طرز تهیه یک خورشت خوشمزه و پر از خواص رو با به قرار میدم که به آسونی میتونید تهیه کنید و یک وعده مغذی و سالم و خوشمزه رو برای خونوادتون فراهم کنید.

خورشت به

خورشت به

مواد لازم برای تهیه خورشت به

  • به سه عدد
  • گوشت ٢٥٠ گرم
  • آلو خورشتي ٨ يا ده عدد
  • پياز نگيني سرخ شده يك عدد
  • رب گوجه فرنگي دو ق غ خوري
مواد لازم برای تهیه خورشت به

مواد لازم برای تهیه خورشت به

روش تهیه خورشت به

اول يك عدد پياز را نگيني خرد كرده تفت ميدهيم سپس گوشت خورشتي را به پياز سرخ كرده اضافه كرده و كمي تفت ميدهيم و زردچوبه و دو قاشق رب را هم اضافه میکنیم و باز كمي تفت میدیم.

تفت دادن گوشت و رب

تفت دادن گوشت و رب

مواد که حدود 1 دقیقه به مقدار لازم كه گوشت پخته بشه، آب اضافه ميكنيم و ميگذاريم تا خوب گوشت بپزد. به ها رو هم از وسط نصف كرده و به دلخواه برش مدیم. معمولا نبايد نازك باشه چون له ميشه. بعد اينكه به را شسته و خرد كرديم در روغن تفت ميديم و كمي كه هردو طرف به ها طلايي شد (زياد سرخ نميكنيم چون زود ميسوزه مراقب باشيد) به گوشت پخته شده اضافه ميكنيم و 5 دقيقه بعدش آلوي شسته شده و خيس كرده را هم به خورشت به اضافه ميكنيم.

تفت دادن به

تفت دادن به

فقط نبايد زياد آلو ها له بشن چرا که شكل و قيافه خورشت بد ميشه. بعد از پخت آلو در خورشت و جا افتادن كامل اون، خورشت به خوشمزه و مقوي و لذيذ شما آماده است.

طرز تهیه خورشت به

طرز تهیه خورشت به

طرز تهیه خورشت به

طرز تهیه خورشت به

نكته :

اين خورشت نبايد زياد له بشه بايد به روغن افتاده و در حد كافي مقدار آب داشته باشه خشك هم نباشه مثل خورشت مسما بادمجان. اين خورشت مزه ملس و حدودا ترش  داره. اگر آلويی که استفاده کردید شیرین بود، به دلخواه يك عدد آب ليموي تازه در انتهاي پخت خورشت اضافه كنيد و بعد از جا افتادن نوش جان كنيد.

نكته دیگه اینکه در این خورشت بعضی ها از لپه هم استفاده می كنن. به اين صورت هم ميتونيد درست كنيد. مقدار لپه در اين اندازه خورشت يك استكان سر خالي لپه پاك شده و شسته شده را به هنگام سرخ كردن گوشت و پياز سرخ شده اضافه ميكنيد. بعد از اينكه بوي خامي لپه گرفته شد رب و زردچوبه افزوده و آب داخل خورشت بريزيد و بگذاريد تا گوشت و لپه پخته شود و ادامه کار.

3.9/5 - (50 امتیاز)