برای خانوم ها در وقت هایی که کلی کار جور و واجور سرشون ریخته و وقت سر خاروندن هم ندارن، مثل همین ایام خونه تکونی، درست کردن یه غذای خوشمزه و فوری و بی دردسر نعمتیه. مخصوصا اگه یه مهمون سر زده تو راه باشه و کلی کار نکرده. کله گنجشکی از اون دست غذاهاست که بعیده کسی دوست نداشته باشه، بسیار هم آسون تهیه میشه. در این مطلب طرز تهیه این غذا که یکی از خوشمزه ترین غذاهای فوری هست و راحت و لذیذه میذارم. اسم این غذا سرگنجشکی یا به قول مادر بزرگ خدا بیامرزم کله گنجشی است امیدوارم درست کنید و لذت ببرید.

خوراک کله گنجشکی

خوراک کله گنجشکی

مواد لازم برای تهیه خوراک کله گنجشکی

  • گوشت چرخ کرده 250 گرم
  • پیاز دوعدد متوسط
  • سیب زمینی 2 عدد متوسط
  • مرزه وترخون یک قاشق غ خوری پر
  • رب گوجه فرنگی :یک الی دو ق غ خوری
  • نمک وفلفل زردچوبه به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم
مواد لازم برای تهیه خوراک کله گنجشکی

مواد لازم برای تهیه خوراک کله گنجشکی

طرز تهیه سر گنجشکی

یک عدد پیاز را نگینی خرد کرده سپس با مقداری روغن سرخ میکنیم. بعد از سرخ شدن یک قاشق چای خوری زردچوبه و دو قاشق رب گوجه فرنگی را تفت داده وسه الی چهار لیوان آب اضافه کرده می گذاریم بجوش بیاد.

پیاز داغ و رب گوجه

پیاز داغ و رب گوجه

سپس گوشت چرخ شده را با یک عدد پیاز متوسط با رنده درشت رنده کرده و با نمک و یک قاشق غذا خوری از مرزه و ترخون خشک و یک قاشق چای خوری زردچوبه و نمک و فلفل خوب ورز میدیم.

طرز تهیه کوفته ریزه های کله

طرز تهیه کوفته ریزه های کله

این مواد را بدون مرزه و ترخون هم میشه تهیه کرد. به این صورت که مرزه و ترخون حذف میشه و فقط با یک عدد پیاز متوسط با نمک و فلفل خوب وزر میدیم و بقیه مراحل را انجام میدیم .ازموادگوشتی به اندازه یک فندق درشتر برداشته در دست گرد کرده و در سس پیاز داغ و رب گوجه میندازیم.

کله گنجشکی

کله گنجشکی

وقتی تمام کوفته ریزه ها که همان سرگنجشکی ها است به اتمام رسید سیب زمینی ها را پوست گرفته و به اندازه یک بند انگشت مربع خرد کرده و به سر گنجشکی ها اضافه میکنیم و میگذاریم تا سیب زمینی ها پخته شوند.

طرز تهیه خوراک کله گنجشکی

طرز تهیه خوراک کله گنجشکی

خوراک کله گنجشکی

خوراک کله گنجشکی

بعد از پخت سیب زمینی سر گنجشکی خوشمزه را در ظرف مورد علاقه ریخته وبا نان تازه وسبزی خوردن یا پیازچه نوش جان کنید. از مقداری آبلیمو تازه یا پرک های داخل لیموعمانی در آخر پخت سر گنجشکی میتوان اضافه کرد .

4/5 - (159 امتیاز)