امروز میخوام ویتامینهای موجود در لوبیا سبز را براتون بگم که بعضی از ما ها چقدر از این منبع ویتامین به دور هستیم و زیاد اهمیت نمیدیم. لوبیا سبز کالری بسیار کمی داره اما از نظر مغذی بودنش بسیار قویه و از ومیتامین های بسیار برخورداره. مثل ویتامین K و منگنز و ویتامین c , همچنین ویتامین A ، فیبر، پتاسیم، فولات ،آهن، منیزیم. ویتامین B1، مس، کلسیم ،فسفر، پروتئین، امگا 3 ونیاسین است. پس بیاید بااین همه ویتامینهای موجود در لوبیا ازش غافل نشویم و تا میتونیم از لوبیاهای ترد و سبز و لطیف استفاده کنیم که خواصش بهتره. امروز من طرز تهیه یک کوکوی خوشمزه لوبیا سبز را براتون مینویسم امیدوارم از این کوکو لوبیای خوشمزه درست کنید کنار عزیزان نوش جان کنید و لذت ببرید.

کوکو لوبیا سبز

کوکو لوبیا سبز

مواد لازم برای تهیه کوکوی لوبیا سبز

  • نیم کلیو لوبیا سبز باریک و ترد، ریز خرد شده
  • یک عدد پیاز درشت، ریز خرد شده و سرخ شده
  • دو ق غ سرصاف آرد سفید
  • یک ق غ آرد سوخاری
  • تخم مرغ 4 عدد
  • سیر 2 حبه
  • بیکینگ پودر یک ق مربا خوری
  • دارچین در صورت تمایل یک ق چایخوری خوری
  • نمک ،فلفل ،زردچوبه ،بمقدار لازم

طرز تهیه کوکوی لوبیا سبز

لوببا هارا شسته وسپس ریز ریز خرد میکنیم و در ظرف مناسبی ریخته با مقدار کمی آب میگذاریم تا خوب بپزه تا آب لوبیا کشیده شود. بعد در آبکش ریخته میگذاریم تا خنک خنک بشه.

لوبیا ریز خرد شده

لوبیا ریز خرد شده

در ماهیتابه ای جدا گانه پیازهای خرد شده را سرخ می کنیم و کنار میگذاریم تا خنک شود.
سپس تخم مرغها را مخلوط موادی که خنک شده میریزیم و نمک و فلفل و زردچوبه و آرد ها و بیکینگ پودر را هم مخلوط کرده هم میزنیم. سیر را هم رنده کرده و در صورت دلخواه یک قاشق چایخوری دارچین هم اضافه میکنیم به مخلوط لوبیا و خوب هم میزنیم.

مخلوط مایه لوبیا

مخلوط مایه لوبیا

بعد در ماهیتابه دوطرفه یا ماهیتابه نچسب که من اینجا از ماهیتابه نچسب استفاده کردم مقداری روغن میریزیم. وقتی روغن خوب داغ شد مواد لوبیا را درون ماهیتابه ریخته و روی مواد را صاف میکنیم و درب ظرف را میبندیم و شعله گاز را مناسب میکنیم که نسوزه و داخلش خام نمونه.

کوکو لوبیا در حال  سرخ

کوکو لوبیا در حال سرخ

سپس میگذاریم تا خوب پخته و سرخ شود. بعد ازاینکه یک طرف کوکو سرخ شد آن را بر میگردانیم و طرف دیگر آن راهم سرخ میکنیم.
وقتی قشنگ سرخ شد،کوکو لوبیای لذیذ و مقوی ما آماده است. پس آنهارا در ظرف مورد نظر چیده و با سبزیجات تازه هم تزئین کنید. خیلی خوشمزه است.
این کوکو را در فر هم میتونیم درست کنیم. نوش جان

کوکو لوبیای خوشمزه

کوکو لوبیای خوشمزه

نویسنده این مطلب خانوم سوسن محمد هاشم عززیز هستن

2.6/5 - (8 امتیاز)