این روز ها که هوا حسابی گرم شده هیچی بیشتر از یک نوشیدنی خوشمزه و خنک نمیچسبه. برای یک بعد از ظهر گرم تابستونی هندوانه میتونه بهترین انتخاب باشه. طبع خنک هندوانه و آبدار بودن منحصر به فردش جایی برای انتخاب های دیگه جهت رفع عطش باقی نمیذاره. مخصوصا اگه با مقداری لیموترش هم مخلوط بشه. در این مطلب طرز تهیه یک نوشیدنی خنک و عالی رو با هندونه قرار میدم که برای رفع تشنگی و تامین آب از بدن و همچنین خنک شدن از عمق وجود در داغی تابستون بی نظیره. مخصوصا اینکه ماه رمضون داره میاد و نیاز بدن به نوشیدنی های میوه ای بیشتر میشه.

نوشیدنی خنک تابستانی

نوشیدنی خنک تابستانی

مواد لازم برای تهیه لیموناد هندوانه و تمشک

  • تکه های هندوانه یک کیلو
  • تمشک تازه یا یخ زده یک فنجان
  • لیمو ترش تازه 8 عدد (اگه آب لیمو استفاده کردید 3/2 یک فنجان)
  • عسل نصف فنجان (میتونه بسته به ذائقه شما تغییر کنه)
  • تکه های یخ به مقدار لازم
طرز تهیه لیموناد هندوانه

طرز تهیه لیموناد هندوانه

طرز تهیه نوشیدنی خوشمزه لیموناد هندوانه و تمشک

برای تهیه این نوشیدنی عالی قبل از هرچیز باید هندونه ها رو از پوست جدا کنیم و دون هاش رو هم خارج کنیم. بعد هم به تکه هایی تقسیم کنیم که در میکسر (مخلوط کن) جا شه. بعد هم لیمو ها رو از وسط نصف کرده و آبش رو جدا میکنیم و در میکسر میریزیم. تمشک رو هم بعد از شستن به هندونه و لیمو اضافه میکنیم و عسل. با دور تند میکسر رو روشن میکنیم. مواد باید کاملا یکدست بشن. وقتی که کار تموم شد با تکه های یخ سرو میکنیم.

طرز تهیه نوشیدنی هندوانه

طرز تهیه نوشیدنی هندوانه

اگر خواستید که مثل عکس نوشیدنی شفافی داشته باشید باید قبل از سرو اون رو از یک دستمال نخی نازک (تنظیف) رد کنید تا پالپ میوه ها ازش خارج بشه.

طرز تهیه یک نوشیدنی عالی و خوشمزه

طرز تهیه یک نوشیدنی عالی و خوشمزه

به همین راحتی و خوشمزگی شما یک نوشیدنی عالی درست کردید. فقط این نکته رو بگم که مقدار مواد کاملا سلیقه ای هست و میتونه تغییر کنه. مثلا شما میتونید به جای تمشک از توت فرنگی استفاده کنید. یا اصلا هیچکدوم رو استفاده نکنید. و یا مقدار آب لیمو و عسل رو تغییر بدید. حتی میتونید به جای عسل از شکر استفاده کنید ولی دیگه این کیفیت و طعم رو نخواهد داشت. ولی باز یک نوشیدنی خنک و خوشمزه خواهد بود.

لیموناد هندوانه و تمشک

لیموناد هندوانه و تمشک

 

3.6/5 - (5 امتیاز)