سیب میوه ای چهار فصله که طعم ها و رنگ های مختلفش همیشه در دسترسه. سیب علاوه بر طعم بی نظیرش مزایای بسیار زیادی هم برای سلامتیمون داره از جمله برای پوست و مو بسیار مفیده. این میوه ارزشمند رو هم میشه به عنوان میوه و به صورت خام استفاده کرد و هم میشه از مربا و یا کمپوتش بهره گرفت. مربای سیب یه مربای بسیار لذیذه که درست کردنشم خیلی آسونه. در این مطلب طرز تهیه مربای سیب رو قرار میدم. امیدوارم که تهیه کنین و در کنار خونواده نوش جان کنید و لذت ببرید.

مربای سیب

مربای سیب

مواد لازم برای تهیه مربای سیب

  • سیب
  • شکر(به ازای هر 1.5 پیاله ی سر پر سیب 1 پیاله ی سرخالی شکر)
مواد لازم برای تهیه ی مربای سیب

مواد لازم برای تهیه ی مربای سیب

طرز تهیه مربای سیب

سیب هارو کاملا بشورین. بعد از پوست کندنشون به هر اندازه ای که دوست داشتین خورد کنین و سپس شکر و سیب رو توی قابلمه ی دلخواهتون لایه به لایه بریزین و حدود 3 الی 4 ساعت بهش استراحت بدین تا آب پس بده. دقت کنین که واسه پخت این مربا نیازی به اضافه کردن آب نیست. بعد از این زمان قابلمه رو روی گاز قرار بدین و اجازه بدین که مربا با حرارت متوسط شروع به پخت کنه.

نیازی به اضافه کردن آب نیست

پخت مربای سیب

پخت مربای سیب

حتما در حین پخت در قابلمه رو بذارین تا در نهایت مربای خوشرنگی داشته باشین چون بستن در قابلمه به رنگ گرفتن مربا خیلی کمک میکنه. حتما هر چند دقیقه مربارو هم بزنین تا سیب ها زیر و رو بشن و بصورت یکنواخت بپزن. برای پخت این مربا و به دست آوردن قوام دلخواه 1 ساعت و 30 دقیقه کافیه.

مربای سیب

مربای سیب

بعد از پختن و سرد شدن مربای سیب، اونو توی ظرف دلخواه بریزین و حتما در یخچال نگهداری کنین. بهترین ظرف برای نگهداری انواع مربا ظروف کریستال و شیشه ای هستن.

نوش جان

3.4/5 - (40 امتیاز)