لواشک یکی از تنقلات مورد علاقه بچه های ما و حتی بعضی از بزرگتر هاست. پس چه بهتر اینکه ما این خوراکی ها رو خودمون توی منزل و به صورت کاملا بهداشتی درست کنیم. لواشک رو می تونیم بر حسب سلیقه با هر میوه ای درست کنیم. حتی با میوه های اضافی که توی یخچال داریم لواشک درست کنیم. دز این مطلب طرز تهیه آلو سبز رو قرار میدم که بسیار خوشمزه و لذیذه.

لواشک آلو

لواشک آلو

مواد لازم برای تهیه لواشک آلو سبز

  • آلو سبز: نیم کیلو برای دو سینی لواشک
  • نمک :به میزان لازم
آلو سبز

آلو سبز

 

مراحل تهیه لواشک آلو سبز

ابتدا آلوهارو می شوییم و داخل قابلمه ریخته،یک پیمانه آب و به مقدار لازم نمک به آن اضافه می کنیم و می گذاریم روی شعله بپزد. (حدودا یک ساعت و نیم زمان برای پخت آلوها)

آلو سبز در حال پختن

آلو سبز در حال پختن

وقتی آلوها پخت، آنها را از روی شعله برمیداریم و میذاریم که سرد شود. سپس آنها را داخل یک آبکش(که زیر آن یک قابلمه گذاشته ایم)میریزیم و با کف دست مواد را فشار می دهیم تا آب مواد خارج بشه.این مرحله را آنقدر ادامه میدیم تا همه ی آب مواد خارج شود و به عبارتی فقط هسته های آلو در آبکش باقی بمونه.

مواد لواشک که از صافی رد کردیم

مواد لواشک که از صافی رد کردیم

حال نوبت به مرحله آخر میرسه. باید کف سینی را چرب کنیم.ی کی از موارد مهمی که باید زمان درست کردن لواشک بهش توجه کنیم در این مرحله است که باید حواسمون باشه که لواشک ما طعم روغن نگیره. بستگی به اندازه سینی دو یا سه قطره روغن رو کف سینی میریزیم و با برس آنقدر کف سینی میمالم که فقط یک حالت چرب بگیرد و اثری از روغن روی سینی باقی نماند.(البته آنقدر هم روغن کم نمالید که در آخر لواشک به سختی از ظرف جدا شود)
حال که سینی را چرب کردیم. موادمان رو دورن سینی میریزیم. که یک لایه نازک از مواد کف سینی پخش شود.
حال سینی لواشک خود را در آفتاب قرار می دهیم.

قرار دادن سینی لواشک در آفتاب

قرار دادن سینی لواشک در آفتاب

 

توجه کنید که مواد ما نباید به مدت طولانی رو به روی آفتاب بمونه چون باعث میشه که لواشک خشک بشه.بعد از چند ساعت که لواشک سفت شد(یعنی اگر انگشت روی آن فشار بدیم جای انگشت ما نمونه)سینی را به داخل منزل میاریم.

 

لواشک آماده

لواشک آماده

توجه کنید اگر خونه شما آپارتمانیه،یا به حیاط و بالکن دسترسی ندارین،میتونین توی همون اتاقتون از یک پنکه برای این کار استفاده کنید.
سپس لواشک آماده رو از سینی جدا می کنیم.نوش جان

4.1/5 - (42 امتیاز)