من فکر میکنم شب یلدا غیر از اینکه یک سنت بسیار پسندیده و بی نظیر در فرهنگ ماست، در اون به اهمیت صله رحم و دید و بازدید رفتن به خونه بزرگتر های فامیل رو یادآوری میکنه. یک جشنواره عالی و منحصر به فرد خوراکی و غذایی در نوع خودش محسوب میشه. قطعاً همین ویژگی های خاص، یلدا رو برای همگی ما تا این حد دوست داشتنی و متمایز می کنه. تارت شکلاتی انار و فندق یک ایده ساده و در عین حال خوش طعمه که بی شک میتونه یلدای ما رو شیرین تر کنه.

تارت شکلاتی انار و فندق

تارت شکلاتی انار و فندق

مواد لازم برای تارت شکلاتی انار و فندق

  • بیسکوئیت کرمدار شکلاتی ۳۰۰ گرم
  • کره ذوب شده ۱۰۰گرم گرم
  • کاکائو ۲۵۰ گرم
  • خامه ۲۵۰ گرم
  • انار یک تا یک و نیم پیمانه
  • فندق خرد شده یک پیمانه
  • خلال پسته برای تزیین

مراحل تهیه تارت شکلاتی انار و فندق

اول از همه باید کراست یا لایه زیرین تارت رو حاضر کنیم، پس بیسکوئیت های شکلاتی رو داخل غذا ساز پودر میکنم و یا اون ها رو داخل زیپ لاک میریزیم و با ضربات وردنه یا گوشتکوب اون رو پودر می کنیم. برای انتخاب بیسکوئیت ها، شما هر نوع که دوست دارین رو می تونین انتخاب کنید حتی می تونین از بیسکوئیت های ساده هم استفاده کنین که بستگی به سلیقه خودتون داره. بعد از پودر کردن بیسکوئیت ها، کره ذوب شده رو بهش اضافه می کنیم و خوب با هم مخلوط می کنیم.

اضافه کردن کره ذوب شده به بیسکوئیت

اضافه کردن کره ذوب شده به بیسکوئیت

بعد از اینکه بیسکوئیت و کره خوب به خورد همدیگه رفتن و یکدست شدن، مخلوط رو داخل قالب تارت می ریزیم و با کمی فشار قاشق و یا یک استکان، خمیر رو به قالب و دیواره هاش خوب فیکس می کنیم.

فیکس کردن خمیر بیسکوئیتی به قالب تارت

فیکس کردن خمیر بیسکوئیتی به قالب تارت

وقتی خمیر رو به صورت یکنواخت توی قالب پخش و منسجم کردیم، قالب رو داخل فریزر یا یخچال قرار می دیم و میریم سراغ فیلینگ یا مواد میانی تارت.

شکلات تخته ای رو تکه تکه می کنیم. دقت داشته باشین در صورت امکان، شکلات با کیفیتی رو انتخاب کنید چون توی مزه خیلی تاثیر گذار میشه. بعد خامه رو داخل یک شیر جوش نچسب می ریزیم و روی گاز قرار میدیم وشعله رو بسیار ملایم تنظیم می کنیم. صبر می کنیم تا خامه کمی گرم بشه و از کناره هاش حباب های کوچکی ظاهر بشه.

ظاهر شدن حباب بعد از گرم شدن خامه

ظاهر شدن حباب بعد از گرم شدن خامه در کناره های ظرف

توی این مرحله تکه های شکلات رو به خامه اضافه می کنیم. یک حدود یک دقیقه صبر می کنیم، ظرف رو از حرارت کنار میذاریم و فوراً با لیسک یا همزن پلاستیکی سریع با هم مخلوط می کنیم تا شکلات ها کاملاً ذوب بشن و یکدست بشن.

اضافه کردن تکه های شکلات به خامه گرم

اضافه کردن تکه های شکلات به خامه گرم

بعد از این مرحله، نوبت اضافه کردن فندق هاست. بهتره فندق ها خیلی حالت ریز و پودری نداشته باشن تا موقع میل کردن، ریز دندون حس بشه و مزه خودش رو حفظ کنین.

اضافه کردن فندق های خرد شده به خامه شکلاتی

اضافه کردن فندق های خرد شده به خامه شکلاتی

فندق رو که با مواد مخلوط کردیم، قالب رو از فریزر یا یخچال خارج می کنیم و مخلوطمون رو داخلش می ریزیم و به صورت یکنواخت پخشش می کنیم.

ریختن مخلوط خامه شکلاتی و فندق روی کراست

ریختن مخلوط خامه شکلاتی و فندق روی کراست

چون کراست حسابی خنک شده، مخلوط ما سریع خودش رو می گیره. چند دقیقه صبر می کنیم و بعد انار ها رو روی فیلینگ یا همون مایع شکلاتی به هر صورت که دوست داریم پخش می کنیم.

ریختن دانه های انار روی تارت

ریختن دانه های انار روی تارت

بعد از این مرحله، قالب رو داخل یخچال برای حداقل ۳ ساعت قرار میدیم و بعد گذشت زمان کافی، تارت رو از قالب خارج می کنیم ودر صورت تمایل با خلال پسته و کمی شکلات قهوه ای و یا سفید ذوب شده تزیین می کنیم.

تزیین تارت با خلال پسته و شکلات

تزیین تارت با خلال پسته و شکلات ذوب شده

تارت شما آماده سرو کردن هست. این تارت با طعم بهشتی خودش، می تونه یکی از گزینه های همیشگی شما برای یه شیرینی یا دسر راحت و خوش طعم برای دورهمی های صمیمی باشه. امیدوارم از امتحان کردنش لذت ببرید.

تارت شکلاتی انار و فندق

برش تارت شکلاتی انار و فندق

3.4/5 - (7 امتیاز)