مطلب کفش های بافتنی نوزادی رو که قرار داده بودم خیلی از دوستان گلمون خواستن که آموزش بافت کفش های نوزادی یا همون پاپوش رو قرار بدیم. در این مطلب ابتدا بافت کفی کفش رو که درواقع قسمت مهم و اصلی بیشتر کفش های بافت هست رو مرحله به مرحله توضیح میدم و در مطالب آینده آموزش بافت کفش های نوزادی و حتی پاپوش های بزرگسال قلاب بافی رو هم اگه فرصتش باشه یاد میگیریم.

دوستان عزیزم برای بافت کفی کفش های بافتنی باید زنجیر زدن و بافت پایه کوتاه و پایه بلند رو بلد باشید. به همین دلیل اگر تا به حال قلاب بافی رو امتحان نکردید توصیه میکنم مطالب قبلی آموزش قلاب بافی سایت رو مطالعه بفرمایید.

آموزش بافت کفی پاپوش قلاب بافی

آموزش بافت کفی پاپوش قلاب بافی

زنجیره برای بافت کفی کفش بافتنی

ابتدا طبق آموزشی که قبلا دادیم به تعداد مناسبی زنجیر بزنید. اینکه میگم به تعداد مناسب به این دلیل هست که اندازه کفی کفش رو باید به اندازه پای کودکتون در نظر بگیرید. همچنین که ضخامت کاموا هم میتونه روی تعداد زنجیر ها تاثیر گذار باشه. من با این کاموا و با قلاب ۳.۵ تعداد پانزده دانه زنجیر زدم که در نهایت برای کودک ۱ ساله مناسبه. مثلا برای یک نوزاد ۵-۶ ماهه هشت تا ده دانه کافیه.

حلقه رو دور قلاب بندازید

حلقه رو دور قلاب بندازید

شروع رج اول بافت کفی پاپوش (پایه کوتاه)

بعد از اینکه به تعداد مناسب زنجیر زدید قلاب رو داخل دومین زنجیر از آخر میکنیم و در همون دانه ۶ پایه بلند میبافیم.

1

شروع رج اول

2

در این عکس ۶ پابه بلند رو در یک زنجیر بافتم

بعد از اینکه ۶ پایه بلند رو در یک زنجیر بافتید دانه های بعدی رو پایه کوتاه ببافید تا انتها. در آخرین دانه هم مجددا ۶ پایه بلند بافتم و ادامه کار رو باز هم پایه کوتاه زدم تا رج اول تمام شد.

در‌آخرین زنجیره هم ۶ پایه کوتاه ببافید که گرد بشه

در‌آخرین زنجیره هم ۶ پایه کوتاه ببافید که گرد بشه

در زنجیره های بعدی هم دوباره پایه کوتاه ببافید تا به انتهای رج برسید

در زنجیره های بعدی هم دوباره پایه کوتاه ببافید تا به انتهای رج برسید

انتهای هر رج رو از داخل اولین پایه داته رج رد کنید و یک زنجیره بزنید.

شروع رج دوم بافت کفی کفش (پایه کوتاه)

برای شروع رج بعد یک زنجیره دیگه بزنید و پایه کوتاه ببافید. برای اینکه دور دایره های ایجاد شده در دو طرف جمع نشه و گود نشه در لابلای اون ۶ پایه بلندی که در هر دو طرف کار بافتید دو پایه کوتاه در یکی بزنید. در مرحله ۲ و ۳ در عکس پایین کاملا میبینید که دو پایه کوتاه رو در یک حلقه زدم. همینطور بقیه دانه های دور رو هم ادامه میدیم.

پایان رج دوم بافت کفی پاپوش

پایان رج دوم بافت کفی پاپوش

۳

شروع رج دوم

ولی به قسمت صاف کار در هر دانه یک پایه کوتاه میبافیم و همونطور که بالا هم گفتم روی ۶ پایه بلندی که در یک حلقه بافتیم در هر یکی دو پایه کوتاه میبافیم که کار جمع نشه.

وقتی به دور حلقه رسیدید مجددا در هر دانه دو پایه کوتاه ببافید

وقتی به دور حلقه رسیدید مجددا در هر دانه دو پایه کوتاه ببافید

تا انتهای این دور هم به همین صورت که توضیح دادم پایه کوتاه میریم.

شروع رج سوم بافت کفی پاپوش (پایه بلند)

برای شروع رج بعد (رج سوم) دو زنجیره میزنیم و همه رج سوم رو پایه بلند میبافیم. برای جمع نشدن کار در این رج لازم نیست که در همه دانه های دایره دور دو تا ببافید تنها کافیه یکی در میون در هر دانه دو پایه بلند ببافیم. البته باز هم تاکید میکنم فقط در دو طرف کار که گرد هست. در قسمتهای ساده کار در هر دانه یک پایه بلند کافیه.

4

رج سوم

پایه بلند رو تا آخر کار ادامه بدید

پایه بلند رو تا آخر کار ادامه بدید

انتهای رج رو هم باز با اولین دانه همون رج یکی میکنیم و یک زنجیره میزنیم که رج تمام شه.

پایان رج سوم

پایان رج سوم

رج چهارم بافت کفی کفش

رج آخر رو هم با یک زنجیره شروع میکنیم و پایه کوتاه میبافیم و دو طرف نیم دایره کار رو هر دو تا در میون دو پایه کوتاه در یک دانه میبافیم که کار گود نشه.

۵

رج چهارم

به همین صورت کل رج رو ادامه میدیم تا به پایان برسه. برای انتهای کار هم یک زنجیره اضافی میزنیم و نخ رو میبریم و میکشیم که باعث میشه گره بخوره و محکم بشه.

این کفی کفش های بافتنی هست که برای هر سنی میتونید استفاده کنید. البته روش های دیگه ای هم برای بافتش وجود داره که این ساده ترینش هست. تنها نکته ای که میشه بهش اشاره کرد اینه که این کفی برای سن کمنر از ۲ سال خوبه و اگه میخواید برای سن های بزرگتر و یا حتی برای خودتون ببافید تعداد زنجیره های ابتدای کار و تعداد رج هایی که باید ببافید افزایش پیدا میکنه. حتی میتونید تعداد پایه بلند هایی که در اولین رج برای گرد شدن کار میزنید رو کم و زیاد کنید تا پاشنه کوچکتر از پنجه بشه که اگه تونستم حتما در آینده توضیح کاملش رو میدم.

کفی پاپوش بافتنی

کفی پاپوش بافتنی

4.1/5 - (124 امتیاز)